Forum sojuszu Cerberus
Strony: 1
Tak wiem, to są jakieś podstawowe terminy z gry ale dla zaczynających przygodę z Inwazją mam nadzieję, że się to przyda i wyjaśni kilka niejasnych sformułowań. Jednocześnie, jeżeli jest potrzeba wyjaśnienia kolejnych dziwnych terminów lub wyjaśnienia te, które są, są niejasne, to poproszę - na forum oczywiście - o pytania lub sprostowania. Oczywiście lista słów nie jest zamknięta. Liczę na kolejne propozycje.
-S-ł-O-W-N-I-K-
bunkier - planeta, na której wybudowano ogromne ilości systemów obronnych różnego rodzaju: działa, kopuły.
dojrzewanie - dojrzały - masz już ok 30k punktów i myślisz, że teraz to sobie pograsz, farmienie i te rzeczy? no to uważaj, bo dojrzałeś i teraz stałeś się poszukiwanym kąskiem dla graczy znacznie od Ciebie silniejszych, tych z ok 150k punktów..... sympatycznie, prawda?
Jak sobie radzić w takiej sytuacji? No cóż, trzeba szybko dojść do tych 150k punktów i szukać dojrzałych
farma - farmienie - planety gracza, który nie robi sf i przez to staje się bardzo łatwym celem naszych ataków. Atakujesz, zabierasz
surówkę, atakujesz, zabierasz surówkę..... po prostu farmisz.
górnik - gracz, który przede wszystkim rozbudowuje infrastrukturę planety i wydobywa surowce.
lag - opóźnienia w SI. Można powiedzieć "Czas się zatrzymał". Na Twoim zegarku mija 1h w grze może 10min.... lag nie ma nic wspólnego z kiepskim łączem, ilością floty, pyskowaniem OG..... Wina leży (prawdopodobnie) po stronie słabych serwerów SI.
Nieaktywny - żółty - bardzo łatwy i dobry na początek naszych zmagań z Inwazją cel.
Status 'nieaktywny' i kolor żółty dostają gracze, którzy nie logowali się do gry dłużej niż 7 dni i nie ustawili się w stan urlopu.
Przechwytywanie floty - czy sf zawsze uchroni flotę przed zezłomowaniem? Czy sf zawsze uchroni surówkę przed kradzieżą? Otóż nie! Twój cel nie zdąży zrobić sf jeżeli atak nastąpi krótko po lądowaniu jego floty, czyli jeżeli uda się Tobie przechwycić folotę. 4 sek, 5 sek a nawet 7 sek to za mało czasu aby wysłać całą flotę w kosmos. Jak zaplanować tak precyzyjnie atak? Mając skaner galaktyczny to jest naprawdę proste: http://www.si-master.com/pl/skaner-galaktyczny. Jeżeli nie mamy skanera galaktycznego, to najpierw trzeba zebrać trochę informacji: odległość do atakowanej planety, jaką technologią napędu dysponuje nasz przeciwnik, jakim napędem my dysponujemy. Te dane wprowadzamy do kalkulatora przechwytywania: http://www.si-master.com/pl/intercept i wszystko jasne
sf - safe fleet - bezpieczny lot - to podstawowa technika uniku, chronienia swojej floty, chronienia swoich zasobów.
Jeżeli wiesz, że nie będzie Ciebie przy kompie przez dłuższy czas, to na ten czas wysyłasz całą swoją flotę wraz z surówką na misję:
bezpieczny lot. To samo robisz jeżeli widzisz zbliżający się atak. Planeta z pustymi magazynami, na której nie ma floty staje się zupełnie nie interesującym celem ataków. Więcej czytaj tu: http://www.si-master.com/pl/bezpieczny-lot
Surówka - skrót dla wszystkiego co wydobywasz: żelazo, kryptonit, spice ale też: metal.
turbo - przyspieszenie czasu. Po lagu, który na ogół trwa mniej więcej do 24.00 mamy okres nadrabiania czasu. Na Twoim zegarku mija 1min w grze może nawet 10min. Ataki robione podczas turbo trwają zabójczo krótko przez co są bardzo skuteczne.
wklejka/wlepa - to taktyka pozwalająca skrócić dystans do ofiary.
Np.: jeżeli znalazłeś 'dojrzałego' to dobrze byłoby zacząć go farmić. Odległość do celu nie gra tu żadnej roli, ponieważ możesz zająć jedną z wolnych planet w bezpośrednim sąsiedztwie celu. Teraz już tylko trzeba przerzucić tam flotę, potrzebne surowce, wybudować podstawowe urządzenia i zaczynamy skanowanie i atakowanie.
Atak z takich planet jest bardzo szybki, dla celu pozostaje niewiele czasu na reakcję. Po załatwieniu swoich założeń taktycznych planetę-wklejkę po prosu opuszczamy czyli kasujemy.
wojownik - gracz, który przede wszystkim buduje flotę wojenną.
złomowanie- dostać złoma - reset - zostałeś zaatakowany a nie zdążyłeś z sf, to oznacza, że cała Twoja flota poszła z dymem a wokół twoich planet lata duża ilość złomu.
Ostatnio edytowany przez mihald (2008-10-02 21:27:50)
Offline
Strony: 1